top of page
ddit

נייק משיקה שירות של בוט שמתקן נעליים

היום בפינתנו - כלכלה מעגלית. המונח מתייחס לגישה כלכלית החותרת למניעת בזבוז, על ידי ניצול מרבי של חומרי גלם או אנרגיה, קרי מירוץ החימוש של מותגים לגרום לצרכנים לנסות ולהשמיש, לתקן, את המוצרים שהם רוכשים במקום לקנות מוצרים חדשים על מנת לשמור על כדור הארץ.

ל#נייק יש פרויקט שנקרא B.I.L.L. שזה ראשי תיבות של Bot Initiated Longevity Lab (מעבדה מבוססת בוטים שמטרתה להאריך חיי מוצר). הרעיון הוא רובוט שמנקה, מתקן ומשפץ מספר דגמים של נייק. החברה כרגע נמצאית בפיילוט עם הרובוט בחנות Nike Town בלונדון. הפרויקט הוא חלק מהאסטרטגיה העולמית של נייק לפתח מוצרים שניתן יהיה למחזר, לתקן ולהשתמש בהם מחדש.

כמה תובנות:

1. מעלים הילוך - אמנם זה נראה כמו אחלה יח״צ לנייק וזה פיילוט אז זה קטן, אבל בכללי, חברות מעלות הילוך בכל הקשור בחינוך שוק של צרכנים לשמור על הסביבה באמצעות מעבר כלכלה מעגלית (מחזור, עידוד רכישה של יד שנייה ועוד). רק השבוע הבעלים של מותג האופנה #patagonia החליט להעביר את כל ההכנסות של החברה לעמותה שהוא מקים שתפעל לשמור על כדור הארץ. אנחנו נראה הרבה דוגמאות כאלו השנה וטוב שכך.

2. רובוטים - עוד עולם שהולך ומתחזק בעולמות הקמעונאות. היום יש כבר רובוטים בריסטות שיודעים להכין קפה, לרשת Lowe's יש רובוט שמסתובב בחנות ומעניק מידע לצרכנים על מיקום המוצרים במדפים ועל מבצעים, לרשת בתי המלון הילטון יש רובוט שמשמש כקונסיארג׳ שמעניק שירות לקוחות לשוהים במלון. רובוטים הם כלי שיווקי מעולה לייצר חווית לקוח ברצפת המכירה ולכן מותגים עושים בהם שימוש. בטח ובטח נייק שיש לה קונספט של חנויות דיגיטליות (לא כל החנויות של נייק דיגיטליות) שהרעיון בחנויות אלו להיות מגרש המשחקים של החברה בחדשנות טכנולוגית.

3. אליה וקוץ בה - אי אפשר להתעלם מהעובדה שנייק היא אחת החברות הגדולות שמעודדות צריכת יתר וזה ההיפך הגמור מהצורך לשמור על איכות הסביבה. לדוגמא, לנייק היה בעבר פרויקט שנקרא Nike Adventure שהוא מנוי לרכישת נעלים לילדים שמבוסס על מודל רבעוני/חצי שנתי, ששולח למנויים זוגות נעליים חדשות כל כמה חודשים. לשמחתי, הפרויקט נסגר.

בנימה אישית, אני חושבת שחשוב מאוד להפיץ את הנושא של קיימות, מחזור, כלכלה מעגלית וכל דבר שאולי ישפיע על אחד/אחת מאיתנו להיות יותר עירניים ולעשות שינויים קטנים שבסופו של דבר יוכלו לסייע לשמור על הכדור שלנו. אז כל הכבוד לנייק, גם אם זה יח״צ, והכי כל הכבוד ל yvon chouinard הבעלים של Patagonia על המהלך המטורף ביקום. השינוי מתחיל כאן. לכתבה-

https://about.nike.com/en/newsroom/releases/bill-bot-initiated-longevity-lab?fbclid=IwAR0v1qWWrljqnzSaF3qV0WYNJ_0pmy3K1Xq8X6PFzDUsIP1GrojRu8-ussw


Comments


bottom of page