נתקלתי במונח הנחמד הזה The subscription economy , שמתייחס למעבר של חברות למודלים של מנוי חודשי במטרה לייצר מערכת יחסית ארוכת טווח עם הצרכן וללמוד להכיר אותו. והנה עוד דוגמא מעניינת, חברת Knotel, שמשכירה משרדים מודלרים, מוסיפה לשירותיה שירות של רהיטים להשכרה. היום החברה משכירה משרדים יחד עם ריהוט וכעת היא מאפשרת לצרכנים לרהט מתוך קטלוג מגוון ולהחליף כמה שירצו את הרהיטים. כמה נקודות למחשבה: א. עסקים כל הזמן מנסים להרחיב את השירותים שלהם. הוספת שירותים מייצרת תלות בספק. כביכול לצרכן יש את החופש לעשות מה שהוא רוצה אבל אם יש הצעה רלוונטית והיא כבר מגיעה מהספק הקיים, סיכוי גבוה יותר שהוא ישכור את שירותיו כי זה נוח (או כמו שנאמר זה upsale קלאסי) ב. עסק כלכלי- בסוף מה שמאוד מכריע בדברים האלו הוא התמחור. וכדי לייצר תחרות ראויה בשוק היכולת לפרק את השירות לכמה שירותים מאפשרת להוזיל את השירות העיקרי, השכרת חלל. ג. בחזרה ל onestop shop- זה מאפשר אחלה שיתופי פעולה עם ספקים נוספים לסגור את כל החוויה של השכרת משרד. החל מרהיטים, אח״כ ציוד משרדי וכלה במזון לקפיטריה, כולם נהנים. לכתבה - https://www.fastcompany.com/90356793/knotel-launches-a-furniture-subscription-service-for-offices?partner=feedburner&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=feedburner+fastcompany&utm_content=feedburner&fbclid=IwAR0eaVmnTvemWbQUmkUeijzghJw-ZhfSooL67MR1WiLWcP_4J2zSsqPtGPE

Commentaires