חווית לקוח. ישנה מגמה הולכת ומתחזקת של מותגים שמייצרים חווית לקוח אחרת. הראשונה שהרימה את הכפפה היתה Airbnb שמדי שנה השיקה תחרויות ללינה במקומות הכי הזויים בעולם (לילה במוזיאון הלובר, לילה ברכבל של סקי, לילה בתא של פורמולה 1). מה הסיפור? דור המילניאלס מעיד על עצמו שהוא מעדיף חוויה על פני דברים חומריים. אז היום, מותגים כבר לוקחים את זה צעד קדימה ומייצרים בעצמם את החוויה הכוללת של לינה ואטרקציות בתשלום ואנשים משלמים בשניות. חברת היינץ השיקה רכב בצורת נקניקיה שניתן לישון בו תמורת 136 דולר ללילה. חברהת Parachute, חברת מצעים ואביזרי שינה, מציעה לילה במלון עם כל המוצרים שלה כולל מוצרים חדשים לבדיקה ב 600 דולר ללילה. Airbnb מציעה לינה בסטודיו בצורת תפוח אדמה תמורת 200 דולר ללילה. כמה תובנות: 1. סף הריגוש שלנו עולה- כל השפע ותרבות הקניות מעלה אצלנו, הצרכנים, את רף הציפיות והריגוש. היום חברות נדרשות לייצר משהו אחר לגמרי ואם הוא כבר במרחב הפיזי זה צריך להיות משהו חזק ועוצמתי שייצר שיחה מטורפת 2. תשלום- אנשים מוכנים לשלם על חוויה ועוד מלא כסף. תראו את האבולוציה, בהתחלה זה היה תחרות היום זה כבר בתשלום וצרכנים מוכנים לשלם מלא כסף לחוויה. מותגים לא צריכים לחשוש לדרוש תשלום, זה אמנם מעלה את רף הצפייה אבל גם ממצב אותם בהתאם 3. אינקובטור לחדשנות- דברים כאלו מאפשרים לפגוש את הצרכן פנים מול פנים בחוויה אחרת שאינה בחדר סגור של קבוצת מיקוד, מה שמאפשר לבחון חדשנות בדרך אחרת, במקום יותר טבעי ונוח למשתמש 4. פעילות לטווח ארוך- אם חושבים על זה, פעילות מסוג זה יכולה לשרת מותגים לאורך זמן אם היא לא תלויות מיקום. למשל הרכב של היינץ יכול להוות פעילות שנתית שעוברת ממדינה למדינה ונוגעת בכמה שיותר צרכנים. עצם העובדה שחלק מהמימון הוא על הצרכן אמור להקל על החברה ולהרחיב את הפעילות. הפיזיקל לא מת, הוא משתנה ויש כאן הזדמנות אדירה. לכתבה- https://www.inc.com/liz-frohwein/airbnb-oscar-mayer-wienermobile-brand-marketing.html?fbclid=IwAR3cV-unwhc3rCCYzUP2bw9LeQzUr9p9vTK7Ga0iIm5kSgsUpQarqAyoDcg
ddit
Comentarios