מזל טוב ל rent the runway שמאתמול זכתה בתואר הנכסף unicorn, שמשמעותו חברה בשווי של מיליארד דולר. מי שלא מכיר, מדובר בחברה שמשכירה במודל של מנוי חודשי בגדים לנשים. יש 3 דרגות של מנוי וכל דרגה מאפשרת לשכור מגוון רחב יותר של פריטים. החברה התחילה ב - 2009 עם השכרת שמלות של מעצבים במחיר שפוי והיום היא כבר הרחיבה את התחום לבגדי עבודה, ספורט, בגדי נופש, הריון ואפילו ג׳ינס. מ - 2016 החברה הפכה לרווחית. כמה תובנות: 1. מענה אמיתי על צורך- ההבנה שחבל להשקיע על בגד שלא תלבשי יותר מפעם פעמיים וחבל לשלם עליו היא חכמה ומדויקת והשכרה היא פתרון מעולה 2. מכנה משותף רחב - ברגע שהם התרחבו לבגדים לעבודה (חליפות) שם נעשתה הקפיצה הגדולה - יש מיסוי גבוה על חליפות לעבודה ומשם הגיעו מרבית הלקוחות 3. התמקדות בלוגיסטיקה ופרסונליזציה - החברה עסוקה כל הזמן בשיפור כל נושא הלוגיסטיקה (יש עולם שלם של מכבסות שהם עובדים איתם) ורצון לשפר את חווית הלקוח (למשל הוספת פיצ׳ר של שיתוך לחברות לקבלת חוות דעת על בגד) 4. קהל המטרה - מה שמדהים שזה לא שירות לאנשים ללא יכולות כלכליות יש גם עשירון עליון שמשתמש בשירותים- העובדה שיש לך יכולת כל הזמן לגוון מרגשת את כל סוגי האוכלוסיה 5. גורלו של ארון הבגדים - שאלה טובה. אין ספק שיש כאן השלכות ארוכות טווח על התנהגות צרכנים וזה מה שהופך מודלים כאלו למצליחים . לכתבה המצוינת - https://www.fastcompany.com/90323340/rent-the-runway-becomes-a-unicorn-after-new-125m-investment?fbclid=IwAR2LobgeluHxEQlj7uMRVuyhoulNfBe_2FX5R6h7aR4WrE2qSBwktlCshtk
ddit
Comments