הכירו את AmaZen, התא החדש שמותקן במרלוגים של אמזון ומאפשר לעובדים כמה דקות להירגע, לעשות מדיטציה, ללמוד מיינדפולנס ולהשיב לעצמם אנרגיה. זהו חלק ממהלך ענקי של אמזון שנקרא Working Well בעלות של 300 מיליון דולר שמטרתו להפחית את אחוז התאונות בעבודה, לספק שירותי וולנס ולספק שירותי בריאות לעובדים גם בעבודה וגם בבית.
כמה תובנות:
1. זה תמיד נראה טוב מבחוץ - לאמזון יש מערכת יחסים מאוד מורכבת עם עובדי המרלוג שלה. זה החל לפני מספר שנים בשמועות שרצו על תנאי עבודה קשים ושכר זעום שהוביל את אמזון ,לאחר באז תקשורתי מאוד שלילי, להעלות את שכר העובדים, זה המשיך בקורונה שהרבה עובדים חלו והאשימו את החברה בהיערכות כושלת שהביאה להדבקתם וזה ממשיך עם תלונות העובדים על בעיות בטיחות. לא בכדי אמזון משקיעה עכשיו המון אנרגיה וכסף לשפר את הבעיות בתוך הבית.
2. וולנס זה הבאז וורד החדש - זה ומיינדפולנס, כל מה שקשור להכניס לטרפת של החיים נקודות אור של שלווה ואיזון. חברות רבות מספקות מוצרים ושירותים לצרכן בעולמות התוכן האלו אבל יפה לראות איך מכניסים את כל הדבר הזה למקומות העבודה, לא רק בסיסמאות שרושמים על הקירות שסופגים את הכל או הרצאת אורח של איזה גורו, אלא ממש כלים פרקטיים שמטרתם להכניס את זה לשגרת העובדים.
3. מיתוג מעסיק - או בעברית, השיווק של המעסיקים, הפך להיות כלי עבודה סופר קריטי בגיוס עובדים לחברות ובאמת של החיים הוא חלק קריטי מבניית התדמית של חברות פנימה והחוצה. ואמזון, כמו אמזון, עושה זאת הכי גדול, ראוותני ומושקע כמו שהיא יודעת. היא חייבת, כי כולם מעתיקים ממנה.
4. המספרים לא משקרים - וכדי להוריד את החיוך של הציניקנים בינינו (כמוני) שחושבים לעצמם what the fuck, אמזון מציגה גם הוכחות מספריות שפעילויות מסוג זה עוזרת להפחית את כמות התאונות במקום העבודה (ירידה של 32% מ- 2019 ל 2020).
אז מי הראשון שירים את הכפפה, או במקרה הזה את הבוטקה?
コメント