top of page
ddit

הייתם רוצים להיות Chief gaming Scout?


שוק העבודה משתנה בצורה קיצונית בשנים האחרונות ונולדים תפקידים מגוונים, שונים והזויים שהיום הם רלוונטים ומחר הם כבר לא.

אז הנה דוגמא מעניינת ששווה לבחון, המותג Hollister שבבעלות Aber Combie and Fitch שפונה בעיקר לקהלים צעירים של בני/בנות נוער השיק השבוע תפקיד חדש chief gaming scout. התפקיד, אותו מאייש Kyle "Bugha" Giersdorf שהוא גיימר בן 18 וזוכה בתחרות העולמית בפורטנייט עם 4.8 מיליון עוקבים, נועד לבנות את המותג בקרב קהלי הגיימרים בעולם. מייד עם כניסתו לתפקיד הוא השיק קולקציית בגדים שנבחרה בהצבעה בעמוד שלו ומותאמת לשפה של הגיימרים.

מיליון תובנות, אזקק לכמה עיקריות:

1. בדיוק כמו ש Intel שכרו את שירותיו של will.i.am מלהקת Black Eyed Peas ב- 2011 כ director of creative innovation גם כאן יש מהלך שמטרתו לצאת מהקופסא, לייצר באז ולהיות רלוונטים לקהלי המטרה וספק כמה זמן הדבר הזה יחזיק.

ֿ2. מאידך - If you can't beat them, join them, בעולם שכל שנייה משתנה, קמים טרנדים ונופלים, נדרשת חשיבה אחרת, שלנו המבוגרים לא תמיד יש, לא בגלל חוסר יכולת אלא בגלל שמדובר בדור אחר שמדבר אחרת ומתנהג אחרת ולכן יש צורך להיעזר בו על מנת לפצח את הצרכים השיווקים ולתת את המענה הטוב ביותר.2

3. ניהול סיכונים - המהלך הראשון, שהוא השקת קולקציית בגדים נעשה באמצעות סקר שעשה הגיימר בעמוד שלו ועל פיו נבחרה הקולקציה. ברגע שאתם משתף את הקהל בקבלת ההחלטות אתם מפחיתים משמעותית סיכונים, מיותר לציין שרק מהעוקבים בעמוד שלו הקולקציה יכולה להיות sold out

4. גיימרים - ה-משפיענים, בעיקר בארה״ב בתרבות הפורטנייט, מיינקראפט וכו׳, ששם גיל הגיימרים לא נשאר בשנות העשרים ויש שחקנים מקצועיים גם מעל גיל 40 שמתפרנסים יפה מאוד מהתעשייה. זה כוח עצום, מדובר בקהילות/שבטים שיכולת ההשפעה שלהם אחד על השני/ה הוא עצום. בניגוד למשפיענים שאינם בתחום שיש להם עוקבים, כאן הכוח הוא של הקהילה שסובבת סביב המשחק ולכן המכנה המשותף גדול מאוד ומייצר אימפקט מאוד חזק עם פוטנציאל עסקי גבוה מאוד. קהילה, זה שם המשחק.

5. במקום שמדיה רגילה לא עובדת - בני נוער הם קהל שמאז ומתמיד היה מאוד קשה להגיע אליהם במדיה הקלאסית (טלוויזיה, פרסום בדיגיטל שהוא לא סושיאל) גם כי לעיתים אסור וגם כי הם פחות בפלטפורמות כאלו ולכן צריך להגיע אליהם מעולמות הסושיאל והגיימינג. לדעתי זאת בחירה חכמה מאוד של החברה.

6.חוסר פורמליות - ראו את הציטוט שלו לגבי קבלת התפקיד - I'm pumped to act as Hollister’s Chief Gaming Scout, השפה לא ממלכתית, קלילה. זה מעיד גם על סגנון התפקידים שנראה יותר ויותר בעתיד, כאלו שהם תפקידים אד הוקים, עם הרבה ניסוי וטעייה. מה שמצריך שינוי מאוד גדול בהבנה של חברות אילו תפקידים להמציא ולא פחות חשוב אילו אנשים לגייס.

בהצלחה להם, שווה לעקוב.


7 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page