האבולוציה של trade in. הרבה חברות משתמשות במודל של טרייד אין וזה הפך כבר למודל עסקי לכל דבר (ראה ערך רכבים, מוצרי חשמל). אני לא הכרתי את התוכנית הזו של אמזון אבל יש בה כמה דברים ממש שווים. ראשית, היא מסדרת לך את הקטגוריות של הטרייד אין, אתה בוחר מוצר, עונה על מספר שאלות ומייד מקבל הערכה של שווי המוצר. שנית, היא מאפשרת לך לקבל החזר דרך כרטיס מתנה ולצבור כסף לשימוש באמזון. ושלישית, הפורטה של אמזון, השליחויות. במידה והמוצר עובר את אישור החברה המשלוח של הפריט הוא בחינם , כך שיש מוטיבציה לעבוד בזה. כמה תובנות: 1. מיחזור - מעסיק את כולם. מודל מעולה שמשתלם מאוד לאמזון כי הוא מאפשר להם לעשות שיפוץ קל לחפצים ולמכור אותם שוב (ראה ערך מכשיר קינדל) וכמובן על הדרך שומר על איכות הסביבה. 2. שינוי בהתנהגות צרכנים- עצם הפשטת המודל והפיכתו למזמין (תנסו ותראו איזה קל זה) מעודדת שינוי בהתנהגות צרכנים כך שבאופן אוטומטי הם יתרגלו להתחיל להחזיר דברים ולא לזרוק אותם . מה שלא עובר את אמזון יכול ללכת לתרומה 3. משנה שוק - היום זה מוצרי חשמל , ספרים וספרי לימוד. אבל למה לא להרחיב את היריעה. זה יכול להיות גם כלי בית, מגבות, סדינים ועוד. וזאת הזדמנות לחברות שזאת הליבה שלהן להקים כאלו מיזמים. זה מייצר נאמנות, זה מייצר העדפה וזה עוד הזדמנות לשמור על כוחו של מותג. לאתר- https://www.amazon.com/b/ref=ti_surl_tradein?ie=UTF8&node=9187220011
ddit
Comments