top of page
  • ddit

איקאה משיקה פונט שבנוי מ....ספות

מילה על מותג ומיתוג. כוחו של מותג הוא ביכולת הזיהוי שלו, בשייכות אליו. מותג חזק הוא כזה שצרכן רואה משהו בשפת המותג ויודע לשייך אותו למותג בלי ששם המותג יופיע באותיות קידוש לבנה. מיתוג זה חלק מהתהליך של בניית השפה למותג. הנה דוגמא הורסת של איקאה שהשיקה את הפונט הראשון שלה שנקרא Soffa sans . עכשיו מה הגאונות, הפונט בנוי מצירופים של הספה של איקאה. אם תתבוננו היטב תראו שיש שם ספות מתחבאות בכל אות ואות. ומאיפה זה התחיל? מאתר של איקאה לעיצוב ספות שאפשר לעשות ספות בתלת מימד ולראות את המחיר. רק מה שקרה בפועל, מכיוון שלא היתה הגבלת מחיר אנשים השתוללו עם העיצוב והחלו לייצר ממים עם רעיונות לספות (ראו תמונות). איקאה הבינה את הכוח והחליטה להפוך את התופעה לפונט. כמה תובנות: 1. עושים מהלימון לימונדה- תראו איזה יופי לקחו תקלה טכנית ויצרו ממנה הזדמנות לייצר שפה חדשה 2. כלים של מיתוג- פונט הוא חלק ממיתוג. עצם העובדה שאיקאה נכנסת לתחום אחר מאפשרת לה שוב להיות במודעות גבוהה אצל הצרכן (במקרה זה גרפיקאים) 3. הכוח בידי האנשים- תראו איך זה שחברה מקשיבה ורואה מה אנשים עושים ולוקחת את זה צעד אחד קדימה, הרבה הצלחות באות מהצרכנים ולא ממיטב המוחות שיושבים בחברה. להקשיב זה המפתח . אפשר להוריד כאן את הפונט



57 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page